Společnost Versus Evil a Jukai Stuido končí

Těsně před Vánoci přišlo oznámení od vydavatele TinyBuild, že končí jeho dceřiná třináctičlená společnost Versus Evil, kteří se deset let zaměřovali na vydávání her od nezávislých vývojářů. Vyšly pod nimi například hry Pillars of Eternity 2 nebo nedávno vydané Stray Souls, o kterém jsem zde už psal pár článků i menší dojmy.
Lidé z Versus Evil děkují za úžasných 10 let, kdy jsme vám mohli přinést spoustu skvělých menších her.

O „Versus Evil“ jsem osobně nikdy neslyšel, ale jsem fakt rád za každého, kdo pomáhá menším vývojářům, díky kterým můžeme dostat opravdu hromadu skvělých kousků, i když jejich kvalita nemusí rovnat těm AAA titulům. Proto mě mrzí, že jedna z těchto společností končí.

Jukai Studio

Koho však znám Jukai Studio, které o pár dní později potkal stejný osud.
Dne 25. října vydali již zmiňovanou hororovou hru Stray Souls, která sklidila od hráčů velkou kritiku, ale hlavním důvodem pádu Jukai Studio jsou nízké prodeje, kdy celou situaci ještě dorazilo zavření jeho vydavatele.
Studiu tak už nezbyly peníze, aby se mohli pustit do dalšího projektu a bylo nuceno studio zavřít.
Dalším velkým problémem byla kyberšikana, kterou vývojáři dostávali a budete se dále řešit právně.
Vývojáři ve svém vyjádření dále uvádějí, že chápou, proč je lidé nechtějí nadále podporovat a zároveň děkují těm, kterým se hra líbila a věřili v nich.
Jukai Studio se skládalo ze dvou hlavních vývojářů a několika externích.
Kvůli tomu dle jejich slov nefungují jako velký korporát a nikdo tak nedostal výpověď, ale každý si šel vlastní cestou.

Můj názor na Stray Souls není tak negativní. Nejedná se sice o nějakou úžasnou hru, ale měla své kvality a potenciál. Líbila se mi inspirace Silent Hillem. Hra měla výbornou atmosféru, krásnou grafiku i modely lidských postav a monster. Herně to bylo sice průměrné, kdy vše bylo příliš akční, občas divný a nelogický scénář a bohužel tomu nepomohl otevřený konec, kvůli čemu teď hra bude neúplná. I tak jsem si ten lineární průchod se zábavnými hádankami užil a peněz nelituji. Je škoda, že Jukai Studio nedostalo další šanci se zlepšit a mít tak možnost poučit se z chyb a vytvořit příště mnohem lepší hru.


Přejít nahoru