Nový trailer na chystaný akční horor Slitterhead od tvůrce Silent Hill a Siren + datum vydání.

Nový projekt od Keiichira Toyamy, otce série Silent Hill, Siren a Gravity Rush, byl poprvé představen na Game Awards v roce 2021, kde byl zveřejněn první trailer.
Tvůrci říkali, že rok 2024 je pro ně velice důležitý pro jejich budoucnost, což zřejmě znamenalo, že hra ještě letos vyjde a také se tak má stát.Datum vydání je stanoven na 8. listopad tohoto roku. Krom data vydání jsme se konečně dočkali i gameplay traileru.

IGN poskytlo rozhovor s tvůrcem Silent Hillu Keiichiro Toyamou, odkud jsem sepsal ty nejzajímavější informace.

– Hlavním důvodem, proč je Slitterhead akční horor, je, aby si ho užili i lidé, kteří mají rádi akčnější hry.

– Jeden z hlavních prvků je právě ovládání vícero postav. Něco podobného již bylo v sérii Siren, kde hráči mohli nahlédnout do mozku různých monster i lidí a podle toho zjistit, kde se právě nachází. Ve Slitterhead chtěli tento koncept rozvinout.

– Slitterhead se odehrává ve fiktivním asijském – městě na počátku 90.

– Počet ovladatelných NPC bude omezený, ale jejich pohyby se budou lišit, takže by neměli působit úplně stejně.

– Hra má být dlouhá 15 hodin.

– Monstra jsou inspirována čínským folklorem, kde se objevuje nadpřirozená bytost jménem Yegouzi, která stejně jako příšery ve hře požírá lidské mozky.

– Všechny druhy nepřátel mají stejný základ inspirovaný Yegouzi, ale mají se lišit vzhledem i schopnostmi.

– Slitterhead se sice soustředí hlavně na akci, ale najdete v něm i průzkum. Dokonce jeden z úkolů je i menší detektivní práce, kde máte zjistit, v jakém člověku se ukrývá parazit.

– Hra by neměla mít vedlejší úkoly. Kvůli malému rozpočtu se vývojáři rozhodli více se soustředit na hlavní část než na vedlejší nepovinný obsah.

– Soubojový systém má být jedinečný v tom, že postavy střídáte a přepínáte mezi nimi. Každá z nich má jiné schopnosti.
Nemáte se bát obětovat tělo, které zrovna ovládáte.

– NPC jsou navíc různorodí a mají vlastní pozadí. Takže například bezdomovec má svou minulost jako profi boxer.

– Čekají na nás 4 obtížnosti.

Easy
Normal
Hard – což je obtížnost, o kterou vývojáři původně usilovali.
Nightmare – pro lidi, kteří mají rádi velkou výzvu.

– Inspirací pro Slitterhead jsou převážně mangy jako – Gantz, Parasyte a Tokyo Ghoul.

– Hudbu opět složil Akira Yamaoka, který má na starost také zvuk.

– Titul vyjde nejen na PS5, PC a Xbox Series X S, ale také na PS4. Nejedná se o AAA hru, takže není problém hru vydat i na slabší konzoli a PC.

Reakce na Trailer

I když začátek může naladit svou typickou hororovou atmosféru, tak o pár sekund později vidíte, že finální produkt se značně liší od předešlého traileru. Na první pohled jdou vidět toporné animace chůze nebo běhu. Tohle by problém samozřejmě nebyl, ale dotýká se i samotné akce, kdy mi přijde, že je kvůli tomu dost pomalá a působí zvláštně. Bojím se, aby tím netrpěla hratelnost. Samozřejmě přepínání různých NPC postav bude zajímavé. Něco podobného zkusil už Ubisoft se svým Watch Dogs, ale neúspěšně. Zde celý nápad s ovládáním nevinných lidí, které zároveň máte i obětovat, působí dost zajímavě a drsně, jelikož je nemáte chránit. Zde vidíme jejich různé zbraně a dovednosti. Také monstra jsou dost pěkně zpracovaná, i když nejsou tak detailně nechutná, jako v předešlé ukázce. Městské prostředí se mi dost líbí. Působí to na mě jako krvavější Ghostwire Tokio se soubojem na blízko. Přepínání postav při pochodu u souboje vypadá dost takticky. Jsem na tuto hru fakt zvědavý a těším se.


Přejít nahoru