Hra se může pyšnit lepšími detaily – Recenze na remake Until Dawn
Už je to dlouhých 9 let co jsme si mohli zahrát PS4 exkluzivitu Until dawn, která byla naprosto famózní. A tak jsem byl zvědavý zda je tomu stejně i u jeho remaku, který teď vyšel.
Příběh
Začneme příběhem. Ten se dočkal jen několika málo změn, ale nečekejte nic převratného. Větší předělávky se dočkal začátek, který je rozsáhlejší. To je ale spíše na škodu a i když se zde naopak dočkáme zajímavějšího konce, tak zůstává otevřený pro potencionální pokračování. Zbytek hry se pak od originálu nezměnil.
Grafika a audiovizuál
Co se týče grafiky a audiovizuálu tak ta prošla velikou změnou. Nejen že hra běží na Unreal Engine 5, ale bylo vylepšené rozlišení na 4k a lepší lighting ve hře.
Hra se může pyšnit i skvělými detaily. Jsou hlavně vidět na čepicích a vlasech hlavních protagonistů. Také textury jsou ostřejší a detailnější. Celkově je na Until Dawn (REMAKE) pěkný pohled.
Na druhou stranu vizuál není úplně bez chyb. Nové modely postav působí občas zvláštně a to hlavně v mimice. Animace postav v remaku je více kostrbatá a to někdy až bizarně proti původní hře.
Vyzdvihnout musím použití DualSense ovladače, ten je opět využit na maximum jako to bylo u předchozí generace a tak uvítal bych to u více her. Nevyrovná se sice titulu Astro Bot, ale vibrace a haptika zde vylepšuje celkový zážitek ze hry. Od adaptivních spouští nečekejte nějaké Call of Duty, ale to je vzhledem ke stylu hry pochopitelné.
Co se týče hudby, tak fanoušci Until Dawn si jistě všimnou že původní hudba O´Death ve hře nezazní, celkově je celý soundtrack obměněn. Osobně se mi líbil ten původní, ale změna je život. Nová hudba se ke hře hodí a i když mam rád tu původní, takhle mě nijak neuráží a není to vůbec krok zpět.
Hratelnost
Změna zde proběhla v kameře, kdy už nehrajeme z fixní kamery, ale máme tu klasickou třetí osobu, kterou můžeme znát například ze série Grand Theft Auto.
Jsou tu ale další vylepšení, která jsou nastavitelná v menu. Jde tedy spíše o ulehčení průchodu hrou. Například vypnutí quick time eventů nebo motion sensoru v ovladači na pohybové pasáže. Nechybí ani historie dialogů.
Mínusy
Hra má ale i své stinné stránky. Zásadním problémem je zde frame rate. Zatímco na PS4 hra jela v rozlišení 1080p a zaměřovala se na 60 FPS, odemčený frame rate tak na PS5 hra sice jede ve 4k ale jen ve 30 FPS. To by sám o sobě nebyl ani takový problém, kdyby si hra alespoň stabilně 30 FPS udržovala. Kazí to tak filmový zážitek ze hry a Until Dawn tak nepůsobí plynule, to se hlavně týká rozlehlejších oblastí. Hru také zhoršuje absence performance módu v nastavení.
Poměrně divná je taky možnost dvou zobrazovacích módů. Jeden je s filmovými pruhy 2,39:1 a druhý je klasický 16:9. Zatímco ten filmový je příjemný na pohled, tak ten klasický je z nějakého důvodu zvláštně přiblížený na postavu a paradoxně z něj máte horší rozhled. Hra se mi tedy hrála lépe v zobrazení 2,39:1.
Hra v době mého hraní měla také dost bugů. Od problikávajících textur přes nulovou mimiku charakterů až k náhodnému padání hry, kdy při sebrání jednoho specifického totemu hra spadla. Hra kvůli tomu ale není nehratelná, avšak to narušuje celou atmosféru a požitek ze hry.
Shrnutí a hodnocení
Hra jako taková mě velice překvapila co se týče audiovizuálu. Od příběhu jsem nečekal nic nového, ale nový ending potěšil. Hru bych tedy hlavně doporučil lidem kteří originál ještě nehráli. HODNOCENÍ: 7 z 10