Subject 13, Broskas vzpomíná na léto
Grafické adventury jsou naprosto skvělé hry pro horké letní dny, kdy člověka vyčerpává i to, že nic nedělá. O jednom zvláště horkém víkendu, uprostřed léta, jsem přemýšlel co si zahrát. Na zdlouhavé prohledávání mapy v Assassins Origins, nebo nekonečné plížení v Crysis 1 jsem energii neměl a tak jsem navštívil ps store. Zjistil jsem, že v ps peněžence mám pouhých 30,- a to byla pro mě výzva. Narazil jsem na hru Subject 13, která stála 16,-. Hádanky, hlavolamy a rébusy bylo přesně to co mě v tu chvíli lákalo, zakoupeno, stáhnuto a jde se na to.
Celý děj se odehrává v prostorech výzkumného střediska na opuštěném ostrově. Vědec Franklin Fargo se po nezdařeném pokusu o sebevraždu, nic netušící, ocitá v malém modulu. Výběrem ze dvou vzhledů postav se modul otevře a začíná pátrání po prvních interakcích a sběratelský předmětech, díky kterým odkrýváme tajemství ostrova. Všechny dveře jsou samozřejmě uzamčené a za pomoci logických úkolů je odemykáme, je to v podstatě úniková hra. Po opuštění budovy následuje prohledávání ostrova, ani tady se nevyhneme řešením úkolů. Poradíte si jak vyzrát na medvěda? Nakonec dorazíme do starého chrámu, který je našim cílem.
Hádanky nejsou nijak složité, délka hry se odvíjí od rychlosti řešení těchto hádanek. Největší problém jsem měl u opičích soch, ani za pomocí všech dostupných indicií jsem nedokázal přijít na způsob výpočtu číselné kombinace zámku. Řešení jsem musel hledat na internetu. I když jsem výpočet našel a pochopil, tak jsem nepřišel na to jak jsem na to z té nápovědy měl přijít.
Subject 13 celkově nenadchne, ale ani neurazí, ovládání postavy je trochu tuhé a nemotorné, větší potíže mi to nedělalo. Znalost angličtiny potřeba není, sice přijdete o podstatu příběhu, ale pokud vám jde jen o rébusy, tak je to jedno. Celou hrou doprovází tajemný hlas, který vám bude pokládat otázky na které je potřeba odpovědět, odpovědi však vliv na postup nemají.
Trofejí je celkem 13, neobsahuje platinu, povedlo se mi získat 12 z nich.
13. trofej je za splnění posledního úkolu v časovém limitu 20 minut a to jsem neměl šanci, je to totiž notoricky známé hledání min, to mi nikdy rychle nešlo.
Po spokojeném dohrání jsem se pustil do dalších adventur, tentokrát českých, Machinarium a Creaks, ale o těch zase příště.