Tomb Raider: Angle of Darkness bude vylepšen.
Když byly oznámeny další tři části původní série o naší vykradačce hrobů, v níž je právě kontroverzní díl Angle of Darkness, pokládal jsem si několik otázek. Angle of Darkness byla nejen smrtkou pro původní vývojáře, ale také peklem pro hráče, kteří si tehdy hru zakoupili. Tento docela ambiciózní díl byl však ve vývojovém pekle, což se promítlo do samotného finálového produktu. Šlo totiž o nedokončenou hru plnou chyb, špatného ovládání a chybějícího a nedokončeného obsahu. Říkal jsem si, jak remaster vlastně dopadne. Že vyjde opravený, mi bylo jasné, obzvlášť po úspěšném remasteru trilogie. Otázkou bylo, jak moc vývojáři hru opraví a jak se k celkovému problému postaví. Na tohle nám právě vývojáři odpověděli.
Ovládání
Skákání bude nyní mnohem vyladěnější a zábavnější díky kameře, kterou můžete otočit o 360°. Při každém skoku není potřeba upravit směr Lary, ale stačí jen natočit kameru a skončíte přesně tam, kam potřebujete. Kromě toho lze provádět po sobě jdoucí skoky. Lara nyní umí střílet také z krytu, a pokud vás nebude bavit opatrnější přístup, tak zkuste ten akčnější, kdy lze střílet na nepřátele při skoku nebo běhu.
Schopnosti Kurtise Trenta
Angle of Darkness přinesl do série mnoho novinek, a jedna z nich je Kurtis Trent. To je totiž poprvé v serii, co se chopíme i jiné postavy než je Lara. Oproti Láře sice zaostává v gymnastice, ale má navrch v mentální síle a fyzické vytrvalosti.
Jde o bývalého legionáře cvičeného v umění Lux Veritatis, jenž disponuje psychickými schopnostmi. Kromě toho také ovládá čepel Chirugai.
Čepel budete moci v remasteru plně využívat. Vývojáři budou zřejmě více apelovat na hráče, aby na tuto „novou“ zbraň nezapomněli, jelikož ji máte využít v době, kdy nebudete mít náboje do pistole.
Kurtis také bude moci vytvořit kolem svého těla psychický štít.
Tréninková oblast v Parisian Back Streets
Jednou z dalších zajímavých věcí bylo, že se Lara mohla zlepšovat v dovednostech podle toho, jak hráč hru hrál. K tomu měla pomoct i jedna tréninková oblast nacházející se v pařížských uličkách. V této lokaci se mohla Lara naučit plazení ve stylu komanda. Ta však v původní hře nebyla nikdy dokončena a hráči se do ní dostali jen za pomoci různých nástrojů, aby si ji mohli alespoň prohlédnout. Remaster verze bude mít tuhle lokaci plnohodnotnou a funkční a vy se tak diky tomu naučíte tuhle novou dovednost.
Zajímavé je, že vývojáři vám dají na výběr, jestli tuto oblast navštívíte, nebo ne.
Koupitelné zboží v zastavárně u Rennes
Pokud si pamatujete překupníka z Resident Evil 4, který vás vždy odměnil za poctivý průzkum v podobě zbraní a vylepšení, tak to nyní naleznete i v Angle of Darkness. Zde totiž navštívíte zastavárnu, která v původní verzi sloužila k prodeji různých předmětů nalezených v průběhu hry. Zastavárna však nebyla nějak pořádně využita. To se má nyní změnit. Motivací pro hráče prozkoumávat ulice Paříže bude v podobě kupování nových zbraní a jejich doplňků jako laserové zaměřovače nebo tlumiče.
I bylinkářka z Willowtree bude více nápomocná. Kromě poskytování informací také pomůže Laře přežít její nebezpečnou cestu, protože si u ní půjde nakoupit léčiva, jako lékárničky nebo protijedy.
Přibude také více dialogů pro Kurtise a Laru. Díky tomu bude lépe vysvětlen děj a budou v nich zahrnuta i nějaká vodítka.
Zápisník Werner von Croy
Obsahuje klíčové informace o příběhu, ale v původní hře se snadno přehlédl. Nyní budou hráči na něj upozorněni hned na začátku hry. Když se Lara probudí, tak zápisník se automaticky otevře. V něm budou také aktualizované nové záznamy, které se zpřístupní během hry.
Kromě toho byly obnoveny některé předměty v inventáři, například Von Croyova hůl, která skrývá tajemství.
Kolekce Tomb Raider IV-VI Remastered vyjde 14. února.