Soundtrackem k videohře Doom
Dneska bych vás rád seznámil se soundtrackem k videohře Doom resp. k jeho restartu z roku 2016. Kdo hru hrál určitě si všiml, že hudba ve hře je tady něčím unikátním a výrazně ovlivňuje touhu po akci. O hudbu se postaral australský skladatel Mick Gordon, který svým geniálním elektro metalem, už tak skvělou akční zábavu, posunul k něčemu jedinečnému.
Určitě jste zaregistrovali, že doprovodná hudba ve hře jakoby reagovala na hráčův pohyb a dynamicky interaktivně přináší zvukovou reakci na aktuální dění. Tohle byl ovšem kompletní záměr vývojářů a s Mickem Gordonem na této vychytávce pracovali společně.
Gordonova technika jak toho dosáhnout, byla nesmírně zajímavá. Rozdělil obvyklé části skladeb (refrény, sloky, přechody) na jednotlivé díly a na ně vytvořil mnoho variací, které se pak náhodně přehrávají, na základě namapovaného hráčova pohybu a jednotlivých akcí.
Výsledkem je pocit, že hudba skutečně reaguje na dění na obrazovce a neběží tam někde nějaká pasivní hudební smyčka v pozadí. A tento hudební trik přináší opravdu jedinečný zážitek ze hry, ve které jakékoliv gradování napětí a akce dynamicky mění hudební podkres.
Mick Gordon samozřejmě stvořil i kompletní skladby, které se ve hře přehrávají v daných pasážích a celkový soundtrack je plnohodnotné hudební dílo s nezapomenutelnými skladbami jako „Rip & Tear“ nebo „BFG Division“, které zvednou ze židle nejen fanoušky metalu a elektroniky.