Moje doporučení tří PlayStation 2 her, které si můžete zahrát na PS4/PS5.

Do PlayStation Classics konečně přibývají nové PlayStation 2 hry. Novější kousky běží na PS5 pomocí emulátoru, stejně jako PS1 hry. Takže si opět můžete jakýkoli titul uložit, kde a kdy jen chcete, a také se vrátit o několik minut dozadu, pokud se vám zrovna něco nepovedlo a nechcete jít znovu od checkpointu nebo od savu. Bohužel ne každý PS2 titul je v HD a rozlišení se liší u každé hry, což je fakt škoda. Venku už je opravdu několik povedených kousků, a já sám to nestíhám kupovat ani hrát. Vybral jsem si však tři tituly, které se mi dost líbí, a rozhodl jsem se je vám trochu představit. Doufám, že se vám bude můj krátký seznam líbit.

Tomb Raider: Legend 475 Kč

Jedná se o první díl prvního rebootu série. Ten vyšel v roce 2006 pro PlayStation 2, Xbox a PC. Původní vývojáře z Core Design vystřídalo studio Crystal Dynamics, které má sérii na starosti až dodnes. V roce 2011 pro PlayStation 3 vyšel remaster celé trilogie pod názvem The Tomb Raider Trilogy.
Legend patří mezi jedny z nejoblíbenějších dílů, jelikož původní sérii dost respektuje. Zůstává klasickou akční adventurou s plno akrobatickými kousky a hádankami. Zároveň však dostala spoustu nových prvků a najdeme v ní hromadu zajímavých lokalit, jako např.

– Tiwanaku, Bolívie

– Paraíso, Peru

– Tokio, Japonsko

– Ghana

– Kazachstán

– Cornwall, Anglie (UK)

– Himaláje, Nepál

– Bolivia Redux

– A vrací se i Croft Manor pro tréninkovou část.
Obtížnost je o něco lehčí, ale ohromně zábavná. Co se však logicky liší, je příběh a celý lore hry. Je tak vhodná pro úplné nováčky.

Příběh:

Když bylo Laře 9 let, cestovala s matkou v letadle, které kvůli bouři havarovalo a stroskotalo v Himalájích v Nepálu. Lara a její matka byly jediné přeživší. Zjistily, že Nepál skrýval ruiny starobylého buddhistického chrámu, ve kterém se nacházel starobylý artefakt podobný meči, jenž byl zaražený v podstavci. Když naše dvě přeživší chrám objevily, malá Lara nemohla odolat své zvědavosti a na tajuplný artefakt sáhla, čímž ho nechtěně aktivovala. Vyděšená matka v poslední chvíli svou dceru zachránila, ale za cenu, že ji artefakt pohltil a nechal zmizet.

O několik let později, kdy Lara získá svůj status legendární archeoložky, se rozhodne zjistit, co se stalo s její matkou. Opět najde podstavec podobný tomu z Nepálu. V něm se však nenachází onen tajemný meč, o kterém zjistí, že se jedná o bájný Excalibur z artušovských legend. Po něm také pátrají žoldáci vyslaní americkým dobrodruhem a obchodníkem Jamesem Rutlandem. Ten spolupracuje s Lařinou kamarádkou Amandou Evertovou. Ta ale má být už několik let mrtvá po děsivé a tragické události z jedné z vykopávek.

Vizual a hratelnost

Co vás asi trochu zklame, je samotné rozlišení. To totiž není úplně nejostřejší a nepomáhá tomu ani samotná trochu mázlá grafika. Je škoda, že není vše v HD, jako to je u PS1 klasik, ale sám jsem si po několika desítkách minut na zvykl.

Pokud totiž tohle překousnete, tak na vás čeká parádní hratelnost, která se nějak moc nelíší od novějších her. Lara má zde stále autoaim, což je asi jediná věc, která se o novějších her liší. Na začátku vás kromě krásné skalnaté lokace plné vody uchvátí i krásná hudba. Lara má několik nových zábavných akrobatických dovedností. Šplhání a skákání je opravdu plynulé a zábavné.

Legend patří mezi ty akčnější díly, a tak na vás čeká hromada přestřelek. Lara má u sebe své dvě ikonické pistole, ale může využít i zbraně padlých nepřátel. Jedna z možností, jak se zbavit protivníků, je menší interakce s prostředím, kdy např roztřelíte kamenný sloup, který pak spadne a vyřeší vaše problémy.

Kromě živých i neživých nepřátel na vás čekají také smrtící pasti a zapojíte i své mozkové závity pro vyřešení různých prostorových hádanek.

P.S. Fanoušky určitě potěší i fyzika prsou Lary. 😀

Sly Cooper and the Thievius Raccoonus239 Kč

Spousta PS hráčů miluje Ghost of Tsushima. Možná si z vás někdo pamatuje i sérii inFamous, tedy alespoň ten třetí díl, který vyšel na PS4 jako launch titul. Co ale všechny tyto hry spojuje? Jsou to právě odkazy na jejich sérii, která jim rozjela kariéru ve světě PlayStationu – série Sly Cooper. Tato kreslená akční stealth plošinovka se zrodila v září roku 2002. Dohromady vyšly čtyři hry, ale pouze první tři díly má na starost právě Sucker Punch. PlayStation 4 a 5 vám nabízí první díl Sly Cooper and the Thievius Raccoonus, známý také jako Sly Raccoon. Z celé série je to jediný díl, který se od ostatních liší nejvíce. Je totiž více lineární a připomíná Crash Bandicoot, zatímco ostatní díly se odehrávají ve více otevřeném prostředí. Také má asi ten nejlepší soundtrack ze série. Čekat na vás bude spousta miniher a zajímavých bossů. V roce 2010 vyšla remaster verze pro PS3 s názvem Sly Trilogy.

Příběh:

Zloději okrádající zloděje. Přesně takto se dá definovat mývalí rodina mistrovských zlodějů. Ti totiž mají všechny své cesty a jejich dovednosti svých předků zapsané ve své knize, kterou však ukradne Clockwerk. Obrovská, zlá kyborgovitá sova plná nenávisti k rodině Cooperů, jenž zabila otce Slye Coopera, když mu bylo 8 let.
Kniha byla rozdělena na pět částí a rozeslána ke členům gangu nazvanému Fiendish Five, kterou vede právě samotný Clockwerk.
Sly své dětství musel prožít v sirotčinci, kde se seznámil s inteligentním Bentleym a bezstarostným Murraym. Tahle trojice v dospělosti vytvořila tým Cooper Gang a prováděli spolu velké loupeže. Svými činy si gang vytvořil svou nemesis jménem Carmelita Fox. Inspektorka Interpolu, která nemá jiný sen než chytit Slye Coopera. Ten k ní však má romantický vztah a všechny jeho zlodějské neplechy slouží i jako menší škádlení Carmelity.
Jednoho dne se Sly vloupá do její kanceláře a podaří se mu ukrást policejní spis se všemi lokacemi Fiendish Five. Díky tomu má Sly se svým týmem možnost znovu získat rodinné bohatství, zneškodnit Clockwerka a jeho tým a pomstít svého otce.

Vizual a hratelnost

Rozlišení je zde už o něco lepší než u zmiňovaného Tomb Raider: Legend. Obraz sice není nejostřejší, ale není to nic, na co si nejde v pohodě zvyknout.

S čím budete mít větší problém, je ovládání kamery. Ta se hýbe bohužel trochu jinak, než na co jste zvyklí u moderních her. V nastavení bohužel nelze změnit vertikální a horizontální pohyb kamery. Sami v ukázce můžete vidět, že s otáčením mám menší problém, protože směr jde poněkud jiným směrem, než jsem původně chtěl. Gameplay je však zábavný. Kromě toho je zde hromada smrtících překážek, které jsou občas dost adrenalinové.


Hra je sice akční a spousta nepřátel na vás bude útočit, ale jsou tady i tací, kterým se musíte vyhnout. To samé platí i pro různé nástrahy, jako lasery nebo světla, jenž vás mohou prozradit. Hra je celkem obtížná, ale nejedná se o žádný hardcore.


Graficky vypadá však opravdu dobře a stylizace této sérii jen prospívá.
Pokud zkousnete kameru, myslím si, že si tuhle skákačku užijete.

Ghosthunter239 Kč

Ghosthunter je od studia SCE Studio Cambridge, které nám přineslo sérii Medievil, 24: The Game nebo skvělý akční horor Primal a akční Killzone: Mercenary pro PS Vita. Jedná se o akční hororovou střílečku ze třetí osoby, která vyšla v roce 2003. Hra je dost lineární, což by pro spoustu z vás mohlo být spíše pozitivum.

Příběh:

Detektiv Lazarus Jones nikdy nevěřil na duchy. To však platilo až do včerejší noci.

Opuštěná škola Montsaye High. Měla to být jednoduchá a rutinní práce a zároveň první úkol pro nastupujícího detektiva Lazaruse Jonese, který se svým parťákem Annou Steele měl vyšetřit hlášení o neobvyklých zvucích v budově. Škola má však děsivou minulost, kde bylo zavražděno 10 studentů jedním z profesorů. Když se oba detektivové rozdělí, aby co nejrychleji případ dokončili, najde Lazarus v podzemních chodbách laboratoř, kde kvůli zvědavosti detektiva dojde k nehodě. Laboratoř totiž drží pod zámkem zlo v podobě duchů, kteří jsou nyní vypuštěni do světa živých a ti následně unesou jeho parťačku Annu.
Umělá inteligence zabudovaná v počítači uvnitř laboratoře detektivovi sdělí, že pokud chce Annu Steele zachránit, musí najít profesora Richmonda, který laboratoř vytvořil. Jeho poloha je však neznámá. Aby ho našel, musí Lazarus vstoupit do říše duchů a bojovat s nimi, dokud profesora nenajde. V tom mu také pomůže Astral, jenž vstoupil do detektiva a propůjčil mu tak nadlidský zrak, aby viděl smrtící přízraky a zároveň mu pomohl dokončit jeho úkol.

Vizual a hratelnost

Jedna z her, která mi uvízla v paměti doteď, je Ghosthunter. Hrál jsem ji jako malý, ale vlastně jsem ji nikdy nedohrál. Zůstaly mi jen různorodé vzpomínky, kdy jsem doteď nevěděl, co jsem si přikrášlil nebo domyslel. Tento port mi však udělal velkou radost.

Co jsem také uvítal, je skvělé rozlišení, které PS5 verze nabízí. Ta je ze všech tří probíraných kousků nejlepší. Obraz je ostrý a menšího rozmazání si všimnete maximálně u titulků.

Také se zde můžete nastavit pohyb vertikální a horizontální kamery tak, jak jste zvyklí u dnešních her. Takže se vám nestane to, co například u Sly Cooper, a kamera se bude otáčet přesně tak, jak chcete.

Ovládání je moderní. Zde vás nepřekvapí téměř nic, až na míření. Zde totiž nelze mířit libovolně jako napřiklad v Uncharted, ale musíte zmáčknout tlačítko pro akční mód, kdy postava začne mířit. Na tohle se dá lehce zvyknout, obzvlášť když se vlastně i moc dobře míří a pohyb kamery není nijak frustrující. Lze také přepnout do FPS módu, ale s postavou nelze chodit.

K dispozici je několik zbraní. Základní je pistole s neomezenou municí, dále jsem dostal i brokovnici nebo energetickou zbraň vytvořenou přímo pro boj s duchy. Dále také nádobu v podobě granátů, kde přízrak uvězníte.
Musím pochválit samotné zvuky zbraní.

Ghosthunter je vlastně akční záležitost. Při úvodu hry mi trochu připomněl i Matrix nebo Max Payne. Hlavně ten skvělý soundtrack!

Nechybí zde ani humor, kdy občas postavy mají nějaké vtipné narážky, které jsou podpořeny vtipnou melodií hudby. Dokonce mi i postava okomentovala polonahý plakát na zdi.

Co také nechybí, je hororovost. Už na začátku při průzkumu uslyšíte děsivé zvuky a nářky duchů rozléhající se po celé budově i kanálu. Atmosféru to má vcelku hezkou. Boj s přízraky jsem si užíval, a zároveň mi bylo nepříjemné, když na mě nastoupilo o několik hlav větší a mohutnější monstrum.

Co jsem uvítal, je druhá hratelná postava v podobě astrala. Jedná se o ženu. Ta mi pomáhá v situacích, kdy se nemůžu dostat do dalšího patra, protože schodiště je zničené a výtah nefunguje.
Astrala si můžete detailněji prohlédnout. Vzhledem k tomu, že toho na sobě moc nemá, tak je opravdu hodně věcí vidět, a de facto je náš hodný duch úplně nahý. Za mě 10/10


Přejít nahoru