Jak vypadá Prince of Persia: The lost Crown + 21 minut gameplaye

Od posledního dílu nám uběhlo 13 let. Ten nám vyšel v roce 2010 s podtitulem Forgotten sands a odehrával se mezi Sands of time a Warrior within. Zároveň hra byla podpora pro filmovou adaptaci. Nejednalo se o špatný díl, ale písečné trilogii se bohužel nevyrovnal. Návrat Prince měl nastat v podobě remaku Sands of time. Kvůli velké kritice bohužel přišlo na restart vývoje a od té doby se s ním moc nepohlo. Díru na trhu nám přišel zadělat úplně nový díl. Prince of Persia: The lost crown. Jedná se o dost stylizovanou hru a Ubisoft tentokrát vsadil na kořeny série v podobě 2,5D, jako jeho úplně první díly, který ovšem byly jen ve 3D.

Základní informace

Prince of Persia: The lost Crown sice vsází na kořeny série, bude ale o něco akčnější a rychlejší. Dočkáme se klasického skákání, přeskakování překážek, vyhýbání se různým pastím,( jak to u Prince bývá. ) ale i velkých a rychlých soubojů s nepřáteli, kteří jsou kolikrát o několik hlav větší, než hlavní postava a souboj tak připomíná spíše God of war a jine hack and slash hry. Hra nabídne i hrátky s časem, díky kterým se později můžete dostat na místa, na které poprvé nemůžete, jelikož hra bude metroidvania a dočkat se máme I hádanek. Hru má na starost Ubisoft Montpellier. Ten v minulosti dělal např. na sérii Rayman.

Příběh má být o záchraně prince Ghassana. Hlavním hrdinou není tedy princ, ale Sargon, který je elitním válečníkem ze skupiny známé jako Immortals. Sargon brzy zjistí, že proti němu půjde i samotný čas a zároveň bude muset obnovit i světovou rovnováhu. Děj má vycházet z perské mytologie a máme navštívit i bájniu horu Qáf.

Grafika, zbraně, souboják

Trailer a následně komentovaný gameplay nám ukázal hromadu věcí. Především grafickou stylizaci. Ta je v kreslenější podobě a postavy připomínají např.postavy z Valorant, což je jedna z věcí, co hráči na novém díle dost kritizují. Samotná grafika vypadá opravdu dobrě a barveně.

Samotné souboje vypadají skvěle. Jsou svižné a rychlé. K dispozici budete mít dva meče, se kterými si vývojáři vyhráli a jsou více než uspokojující. Z gameplaye to vypadá, že budete mít možnost provádět sérii speciálních útoků, kdy následně uvidíme, jak nepřítele zneškodníme, kdy se k tomu spustí i speciální animace, jako to je např u AC a k tomu poslouží i filmová kamera a ta vše zachytí z mnohem větší blízkosti. V boji využijete spoustu akrobatických dovedností. Před nepřátelským útokem se můžete vyhnout klasickým rychlím úskokem nebo v saltem dozadu. Nepřítele můžete obejít i rychlím skluzem po zemi, kdy okamžitě začnete útočit na jeho záda. Další zbraní je luk, ten je omezen na počet šípů, které budete nalézat po mapě nebo budou padat z nepřátel. Dále tu je nějaký rotační talíř, který švihnete po monstrech a následně se vrátí zpět. Budete ho také využívat pro další postup hrou, jelikož s ním musí zasáhnout určitý objekt, který vám umožní cestu dál. Další možnost přitahování protivníků k sobě a trochu si s nimi pohrát. V souboji budete využívat i vracení času. Ten efektně využijete, když několika ranami seknete nepřítele, ten vám bude chtít útok oplatit, ale vy využijete čas ve vás prospěch. Tentokrát nevracíte celý čas, ale jen hlavního hrdinu.Vy se tak můžete teleportovat za nepřítele, protože jste před malou chvílí stali tam, kde se aktuálně teleportujete a můžete tak zaútočit zezadu. Čas je zde tentokrát pro strategií, než k nápravě chyb. Souboj vypadá velice komplexně. Krásně můžete využít všechny své schopnosti, pohyby a zbraně, aby byl protivník co nejefektivněji a zároveň i efektně zneškodněn.

Nepřátele.

Zde jsem dost ohromen.Prezentace nám ukázala hromadu různorodých variant protivníků a každý z nich má svůj jedinečný útok.Od těch nejzákladnějších, jako jsou „zombie“ vojáci s meči, lukem a např i se štítem, které připomínají písečná monstra, až po o něco schopnější a hbitější, kteří mají dlouhé a oboustranné zbraně, kteří připomínají divochy, dále zde je spousta dalších lidských válečníků, ale také ty zvířecí. Nesmíme zapomínat na obří bosse v podobě hadů i hybridů, kdy souboj s nimi vypadá dost tuze a životů jim moc neubíráte. Ani základní protivníky není dobré podceňovat, protože jejich útoky jsou dost silné a o zdraví můžete přijít okamžitě. Staré fanoušky PoP určitě potěší, že se vrací lahve s životy, ale tentokrát je budete nosit sebou. Také bylo řečeno, že nebudeme jediný, kdo bude ovládat čas, takže přepokládám, že čas se bude využít i proti nám. Z nepřátel budete získávat krytaly, které zřejmě budou sloužit jako platidlo. Skákání

O platforming nemusíte mít strach. Toho je zde vice než dost. Skákat budete neustále, jinak se do další lokace prostě nedostanete. Ať už skáčete z jednoduché plošiny na druhou, houpete se na tyči, odrážite se od zdi ke zdi a zároveň tak překonáváte všelijaké pasti. Kolikrát budete muset využít nějaké časové „trhliny“, které navrátit rozbité sochy a platformy do původního stavu a vy si tak můžete preskákat na druhou stranu. Skákání vypadá velice zábavně. Je rychlé a zároveň to vypadá, že si musíte dávat velký pozor, jak a kam skáčete. Zabít vás budou chtít i pohyblivé zdi, které se proti vám rozjedou a pomoci času se budete muset dostat za ně.

Pasti

Tady se vrací staré klasiky, jako ostnaté válce, které se budou houpat a vy je budete muset přeskakovat nebo je podléhat. Kyvadla a ostré hroty. Hroty mají několik novinek. Už je nenajdete pouze na zemi, ale převážně na zdech. Takže bude o něco těžší se odrážet od zdí.Také budete umět sklouznouz po zdi a dostat se tak do spodních části úrovní, kde na vás budou čekat už zmiňované hroty a musíte skákat tak z jedné zdi na druhou. Také tady máme „nášlapné“ pasti. Na zdech se nachází i nášlapné pasti,jaké známé ze starších dílů. Novinkou jsou zde ježci, kteří mají na zádech krystalové bodáky, ti jdou však zlikvidovat.

Lokace, hudba, filemečky

Lokace jsou jedny z dalších úžasných věcí. Vypadají opravdu skvěle a různorodě. Žádná by nás neměla vzhledově přímo nudit, jelikož to vypadá, že navštívíme opravdu dost míst. Ať už se jedná o hrady, jeskyně, podzemí nebo nějaký přístav, který bude asi patřit k mým oblíbeným, jelikož se mi líbí obří tsunami zastavené v čase. Tohle je opravu pastva pro oči. Soundtrack zní moc hezky. Líbí se mi, že hudba je dobová a zapadá do dané lokace země, což je jeden z důvodů, proč jsem měl Sands of time hudebně mnohem raději, než Warriror within. Soundtrack zde vypadá, že je spíše do pozadí, ale pěkně vytváří atmosféru jednotlivé lokace. Hra je sice ve 2,5D, nabídne však plnohodnotné filmečky, které si krásně hrajou s kamerou a ukazují nám opravdu zajímavé úhly. Spousta scén vypadá tak dobře, že se z nich dá vytvořit moc krásná fotka. Jsem rád, že filmecky zde budou plnohodnotné. Kolik jich bude, to se dozvíme, až hra vyjde.

Můj názor.

Z nového Prince of Persia jsem dost nadšený. Je sice škoda, že se nevrací princ z Písečné ságy, což zamrzí 2x, kvůli nepěkné události s remakem, ale The lost crown vypadá na pěknou a svěží hratelnost, kdy po dlouhé době dostaneme od Ubisoftu trochu něco jiného, než jejich open world hry. Jen je trochu škoda té velké kritiky, kterou hra dostává. Lidi si stěžují na souboják, grafickou stylizaci, účes hlavního hrdiny. I já mám ke hře menší výhrady, ale poněkud jiné, než jsem zde zmínil. Můj problém je, že i když se jedná o skákačku plnou pastí,což definuje tuhle sérii, já v tom Prince of Persia moc zatím nevidím. Důvod je ten, že nehrajem za prince a podle všeho ani nezachraňujem jednoho z těch původních princů. Hra mi spíše přijde, že je pouze inspirovaná Princovou sérii, kde naleznete skákání, perské zasazení a monstra. Ale třeba nás příběh nového dílu překvapí a nakonec bude vše hezky zapadat.

Jaký máte názor vy na nového Prince of Perisa ? Jste rádi za další díl, který je ve 2D ? Nebo jste spíše zklamání, že po 13 letech přišel Ubisoft s touhle verzí ?

Přejít nahoru